Hästauktion!

Åh, din stackare... Jisses vad hög du är!

Idag var vi på hästauktion i Hörby med Tobbe. Alltså jag, mamma, Tobias och Tobbe. Vi kom ner och det börjar såklart duggregna direkt. Aja, vi kollade in hästarna, hittade några riktigt fina kallblod som jag gärna hade tagit med mig hem. Bland andra en ardenner valack som tydligen var 16 år, han såg ut och bettede sig definitivt inte som en sextonåring! Sen tog vi en vända till och kollade de vi missat. Då hittade jag Siri! Ett femårigt halvblodsto. Fuxfärgad med ganska bred bläs och kollugn. Sadeltam och 185 cm i manken!
- Henne vill jag ha! sa jag till mamma och Tobbe. Tobbe skrattade bara åt mig. Hon var ju kollosal! Manken syntes alldeles för tydligt och höftbenen stack ut lite. Dessutom hade hon lite småsår här och var, men jag blev fast i hennes ögon. Genomsnälla, mörkbruna ögon som mötte min blick. Kan ju också säga att hon var en av de lugnare hästarna som visades. Ibland undrar jag vad det är för idioter som håller på med hästar! Man kan inte ha dragkamp med 500 kilo häst eller tro att man kan stå emot en stor D-ponny som gett sig fan på att han ska förbi. Suck!
I alla fall så gick stoet Siri för 6500kr till en kvinna med dotter och man. Dottern nådde hästen till knäna högst! Så det var min dag. Innan de kommit halvvägs genom listan med hästar så började det regna. Ett sånt där äckligt, fint regn som man blir helt dyngsur av. Tog dock inga bilder pga det kassa vädret.

LiveTheSecond
Kram/Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0